Als uitgever van een blog over het schrijven van SEO, is een van de vragen die ik veel krijg, het verkrijgen van potentieel. Met andere woorden: “Hoeveel kan een nieuwe SEO-schrijver verdienen?” Dit is afhankelijk van verschillende factoren, waarvan er hier vier worden besproken.
Voordat we daarop ingaan, laten we eens kijken naar enkele harde cijfers over hoeveel SEO-schrijfwerk loont.
SEO-inhoud schrijven: gemiddeld salaris in de sector
Volgens de vacaturesite SimplyHired is het gemiddelde salaris in deze niche 66.000 op het moment van schrijven.
“Nieuwe gegevens vrijgegeven door het Bureau of Labor Statistics tonen aan dat werknemers in zeven van de top 10 beroepen doorgaans minder dan 30.000 per jaar verdienen. Dat is ver verwijderd van het gemiddelde jaarsalaris van 45.790.”
Factoren die van invloed zijn op uw inkomstenpotentieel als nieuwe schrijver voor zoekmachineoptimalisatie
Uw verdienpotentieel als schrijver van SEO-inhoud is dus hoog. Laten we nu eens kijken naar de vier belangrijkste factoren die van invloed zijn op uw inkomen.
1. Schrijf een voorbeeld: dit is in wezen uw “cv” wanneer u uw vaardigheden als SEO Copywriting bureau bewijst. Omdat ze aan potentiĆ«le klanten bewijzen dat je met deze vaardigheid weet hoe je voor het web moet schrijven.
2. Inzicht in SEO: U moet een basiskennis hebben van Search Engine Optimization (SEO). Dit omvat een algemeen begrip van wat dit technologieconcept is, evenals hoe de richtlijnen van invloed zijn op de manier waarop webinhoud wordt gemaakt.
Een goede SEO copywriter training leert je alles wat je moet weten.
3. Niche: Mijn ervaring is dat freelancers die gespecialiseerd zijn in een niche meer geld verdienen dan degenen die dat niet doen. Dit geldt met name als u zich specialiseert in goedbetaalde schrijfgebieden zoals technologie, geneeskunde of rechten. Omdat er minder concurrentie is dan modeschrijven. Het kan dus zijn dat er meer in rekening wordt gebracht.
4. Marketingvaardigheden: Freelance SEO-inhoud is een bedrijf. Het betekent marketing onderdeel maken van je dagelijkse/wekelijkse werk.
conclusie
Merk op dat ik “ervaring” niet heb vermeld als een van de belangrijkste factoren die van invloed zijn op hoeveel u als nieuwe SEO-schrijver kunt verdienen. Want ervaring is belangrijk, maar niet zo belangrijk als wat hier besproken wordt. Toen ik voor het eerst begon met het schrijven van dit soort webinhoud, had ik geen ervaring, maar kreeg de baan de eerste week.
Vanwege de populariteit van contentmarketing is de behoefte aan experts in dit soort schrijven zo groot dat zodra potentiƫle klanten het bewijs zagen dat ik het kon (via het SEO-schrijfvoorbeeld), de meesten van hen me niet naar mijn ervaring vroegen .
Dus als u deze vier gebieden verovert, is uw verdienpotentieel met dit soort technisch schrijven vrijwel onbeperkt. Dit geldt met name als u aanvullende diensten zoals accountbeheer voor sociale media aan uw freelancebedrijf toevoegt.