Door simpelweg het symbool te scannen met een smartphonecamera, hebben klanten toegang tot alles, van coupons tot prijsvragen tot multimediapresentaties. Het enige wat u hoeft te doen is deze beschikbaar te stellen via de gepersonaliseerde code van uw bedrijf.
Helaas zijn er enkele veelvoorkomende fouten die bedrijven maken wanneer ze de wereld van Quick Response Code-marketing betreden. Met slechts een beetje vooruitziendheid kunt u ze vermijden en maximaal gebruik maken van deze opwindende marketingtechnologie.
Vermijd eerst en vooral het gebruik van algemeen uitziende codes. Neem de tijd om een op maat gemaakt QR-codeontwerp te ontwikkelen dat consistent is met het merkimago van uw bedrijf. Omdat veel consumenten nog steeds niet bekend zijn met deze codes, zullen ze ze waarschijnlijk negeren, tenzij u aangepaste QR-codekunst in uw code gebruikt. Door eenvoudige identiteitskenmerken als kleuren, logo’s en foto’s te gebruiken, kunnen uw aangepaste codes een baken worden voor klanten die geïnteresseerd zijn in uw bedrijf.
Ten tweede, zorg ervoor dat u het volledige potentieel van uw aangepaste QR-codes gebruikt. Met heel weinig moeite kunt u uw code wijzigen om consumenten naar uw website te leiden, speciale promoties aan te bieden, de nieuwste blog te delen of bijna iets anders. Uw QR-codekunst moet niet alleen de identiteitselementen bevatten, maar ook technologie die gemakkelijke wijzigingen mogelijk maakt.
Ten derde, gebruik uw aangepaste QR-codes op vrijwel alles wat u afdrukt. Stop niet met gedrukte advertenties. Onthoud dat uw aangepaste code zal werken zolang een smartphone met verbeterde camera deze kan lezen. Heb je een reclamebord? Het heeft een uniek aangepaste code nodig. Visitekaartjes uitdelen? Voeg aangepaste codes toe. Heeft u een bedrijfswagen? Krijg een verbeterd QR-codeontwerp en hang het op de deur.
Ten vierde, zorg ervoor dat de informatie waartoe uw codes toegang hebben, relevant is. Ondanks het feit dat ze honderden berichten per dag zien, willen mensen informatie. Maar ze willen het alleen als het hen aangaat. Zorg ervoor dat uw aangepaste free qr code generator leidt tot iets dat consumenten zullen waarderen. En nogmaals, verander je bericht regelmatig. Wie wil steeds weer toegang tot hetzelfde oude ding?
Ten vijfde: controleer elke dag uw Quick Response-codes. Niets is meer teleurstellend dan gretig een code scannen om te ontdekken dat het niet werkt. Het is alsof u uw favoriete website-URL intypt om te ontdekken dat de site is verdwenen! Over het vernietigen van je imago gesproken. Misschien wilt u zelfs enkele werknemers, vrienden of familieleden de code voor u laten controleren. Dit is ook een goede manier om de informatie die u verstrekt te testen. Wees niet bang voor kritiek; ze kunnen je programma alleen maar beter maken.
Blijf ten slotte op de hoogte van de technologie (of laat iemand het voor u doen). Hoe geweldig aangepaste QR-codes ook zijn, de beschikbare technologie vermenigvuldigt zich elke dag. Wees ook niet bang om met de persoon die verantwoordelijk is voor uw QR-codekunst te praten over het verbeteren van uw codes. Bijhouden waar en hoe u Quick Response-codes gebruikt en verschillende looks en inhoud uitproberen, kan tot meer succes leiden.